out of this century

Imi pare rau sa anunt visatorilor si celor indragostiti de vremuri apuse dar there is no such thing as love. Anii au transformat-o in orice altceva. Si nu ma refer la iubire in genere, ma refer exact la cea dintre un el si o ea sau intre un el si un el/ o ea si o ea. 🙂

Timpurile s-au schimbat si nu in bine.

Iubiri pe care le traim si retraim prin filme/carti care aratam o bucatica din  alte epoci, alte povesti de viata de acum cateva decenii parca aveau alta textura, alta intensitate si alt gust.

Prea multe tentatii ne taie calea zilnic. Suntem tentati sa comparam pe cel „special” din viata noastra cu cel/cea de dinainte. Si, daca inca doare cand te gandesti la cel de dinainte inseamna ca trecutul nu si-a pus punct singur si ca ceva nelamuriri inca exista. Asa ca mai bine schimbi bocancii cand schimbi drumurile. Nu lasa pietricelele din bocancii vechi sa se faca bolovani in noul drum care ar trebui sa fie un inceput, o reinventare a sinelui prin descoperirea a unor noi senzatii si afecte.

Suntem tentati sa ciobim in el si sa-l modelam sa-i placa ceea ce ne place noua. Oare in dorinta de a avea mai multe in comun? Iti place pizza cu masline si mie nu imi plac maslinele? Ok, luam pizza cu masline si le mananci tu 🙂 Compromisuri se fac zilnic. Chiar si cand urci in bus si oferi locul unui batranel. Si chiar cand esti la magazin si vine unu repezit si se aseaza in fata ta la rand. Deci, intre doi care (teoretic) incearca sa se cunoasca si sa faca ceva frumos impreuna e absolut normal sa apara ceva compromisuri.

Nu mai stim sa iubim in asa fel incat sa avem obloane pe ochi si sa nu ne tenteze prietena lu’ pretinu tau de bere si cu care mai iesi la un fotbal. Sau, am o amica care zicea ca atunci cand a afla ce docil si ce romantic e noul prieten al unei prietene de a ei a inceput sa il vada cu alti ochi si incepuse sa ii placa tipul in sine (uitand pe moment ca e prietenu lu prietena ei).

Asta zice despre om ca, atunci cand gaseste ceva ce-i place uita de obstacole si devine egoist si cauta solutii pt. a pune mana pe noua prada. Exact cum fac animalele din savana cand sunt lihnite de foame, rezolva obstacolele prind prada si se hranesc.

Cate fete si cati baieti nu sunt asa? Uita de prieteni si ignora sfaturile familiei spre a-si incerca norocul cu acest beautiful stranger. 🙂 Unora li se merita, altora nu.

Sau alt caz. Venind cu trenul de la Timisoara spre Cluuuj am avut onoarea de a avea in compartiment doi omini di la Maramu’. Oameni faini de fel. Aveau o filozofie de viata destul de simpla. Apropo de asta, imi amintesc ceva ce am citit mai demult pe blogul unui prieten. Pomenea de un amic de-al lui care terminase liceul si a ramas in sat. Nu avea foarte multe dar era fericit. Avea o prietena si se iubeau, o casuta modesta si nu prea multe planuri de vacanta prin Tropice si, cu toate astea, erau fericiti. Noi de ce nu am putea sa ne multumim cu mai putin?

Sa revin la fostii mei colegi de compartiment. Era o doamna de varsta mamei (52)  ei o sa ii zicem A si un tanar de varsta lu frate-meu (33) lui o sa ii zicem B si, nu stiu cum veni vorba si A il intreba pe B daca are gagica  😀 si B a zis ca are doua, una acasa si una in orasul unde lucreaza 5 zile/saptamana. Hmm…  Eu doar ascultam. Ma minunam de seninatatea tipului cand recunostea ca minte doua femei. Am simtit un gram de mandrie acolo. Oricum, bine nu face. A l-a intrebat ca nu ii e greu asa? B a zis ca asa e cel mai bine. El nu ii gelos pe niciuna dintre fete si ii fericit in situatia de fata. A recunoscut ca, de cand a iubit cu toata fiinta lui  si domnita l-a inselat, nu mai poate iubi dar asta mi se pare o minciuna hilara.

Asta o fi solutia? O a doua  prietena sau amanta pe langa sotie si sa minti doi oameni pt. a fi fericit tu in egoismul tau minimal?  Da, e greu sa iti pui toata increderea intr-un individ asa ca mai bine minti doi si nu mai descosi nimic din tine. Asa, gusti dintr-o fericire in rate si sadesti minciuni cu duiumul.

Mult succes tie! Celui care, mintind doi oameni ajunge sa fie fericit.

Nici eu nu cred in povesti cu zane si feti-frumosi, si e trist e faptul ca doar la 23 de ani m-au dezamagit prea multi. Poate am dezamagit si eu la randul meu dar, in comparatie cu unii dintre ei, eu stiu sa imi recunosc greselile. Cel mai aiurea e cand imi da cu virgula si nu stiu unde am buctat.

Imi mai trece un gand prin minte dar nu-l traduc din engleza, suna mai bine asa : Maybe we have too much information to be happy.

Dar na, viata e ca un loz in plic, niciodata nu stii ce iti rezerva ziua de maine si nici unde o sa fii in doua ore de acum.

Un gând despre “out of this century

Comentezi?

