Cum fu la Ursus Evolution 2012

Vineri (29.06), cu o ora inainte de inceperea oficiala a festivalului,  am participat la conferinta de presa Ursus Evolution de sub mega umbrela din Unirii. 

Ni s-a reamintit ceea ce stiam deja de prin comunicate, dar na… repetitia e mama invataturii:

– 16 trupe brand new (cate patru trupe pe oras: Bucuresti, Cluj, Brasov si Mamaia) urmau sa defileze in fata publicului iubitor de muzica romaneasca;

– Ursus Evolution se dovedeste a fi un instrument care valideaza muzica romaneasca de calitate;

– s-a multumit primariei si ni s-a prezentat PrevYou, un gadget care ajutau  fanii (cu smartphone-uri) sa-si intalneasca trupele favorite primind o bratara de acces in backstage si mai apoi acces la Golden Circle (exact in fata scenei, alaturi de presari).

Ziua I:

Spre mirarea mea, Travka a cantat devreme, au urcat pe scena la 17:20 si nu au prins un public foarte numeros fiind si foarte cald. George, solistul trupei, parea multumit de multime zicand: „Se vede ca sunteti cunoscatori”. Din piesele cantate am reunoscut  Iubire si E cineva in orasul asta  urmate de  piesa noua – Soare rasare (locul 1 in topul Radio Guerrila) si incheind cu Ochiul cere lumina.

Grimus  a sunat tare bine si s-a vazut si mai bine. Unul dintre basisti a zambit intreg concertul si Bogdan (solistul) a facut un adevarat spectacol fiind foarte greu de prins in poze deoarece era ca un titirez, ba in public, ba culcat pe scena, ba printre instrumentisti. Au cantat 45′ si au fost o bucurie pentru ochii subsemnatei, mai ales ca nu prea ma intelegeam cu alternativul dar cred ca am inceput sa il simt altfel. [experienta din randul I la un concert poate sa-ti „faca” asta]

Vama // Atatia ani de teatru si-au pus semnatura asupra celor 45′ de spectacol. Tudor ne-a povestit diverse intre piese, intai si-a dat jos tricoul si apoi s-a descaltat. Dupa doua piese si-a reluat tricoul si si-a rupt blugii. Ii tot mai fain zapacitul asta nebun si recunosc ca mi-a dat doi fiori cand a renuntat la tricou, dar nu stiu daca neaparat el de vina sau statutul sau de (mini)legenda pe ale carui piese ne-am indragostit si am suferit cu totii.

La Suie Paparude  te batzai indiferent daca e prima oara cand i-ai vazut dezlantuiti sau a treispea oara. Nu se schimba mare lucru la show-ul lor si cu toate astea nu era om care sa fi stat nemiscat in piata aia cand Suie facea legea pe scena. (probabil doar cameramanul, saracul). Dobre a intrebat, cum face de obicei, dupa cateva piese: Mai e cineva aici? la care publicul reactiona extrem de pozitiv. Printre piesele lor cunoscute au aparut si cateva noi, dar nu am nicio idee de vreun titlu.

La Parazitii nu am stat, am tras cateva cadre si m-am retras in coltul presei. Nu-s cunoscatoare, nu zic nimic.

Ziua II:

Luna Amara s-a legat putin si de jandarmerie si de alte chestiuni si nu cred ca astfel de manifestari isi au locul la un concert unde lumea vine sa se distreze, nu sa i se reaminteasca de societatea asta imperfecta. Dupa vreo trei piese in marea de oameni s-au zarit patru steaguri cu Rosia Montana si imediat dupa „inaltare” Mihnea a instigat publicul sa scandeze: Salvati, salvati Rosia Montana!

Guess Who a pus ceva masa musculara fata de anul trecut, dar alte mari schimbari nu am observat. Publicul a cantat si a topait cu el, asta facandu-l sa zica ca abia astepta sa ajunga la Cluj pentru ca are un public tare frumos aici. (Ma intreb daca nu o fi facand la fel in toate orasele unde ajunge.)

Vita de vie au fost foarte energici, ca de obicei. Au cantat impreuna cu publicul si a amintit de faza: trei in p&%$ mea cand mai aveau doar trei piese de cantat. Adi ne-a zis ca VDV implineste 15 fucking ani si ca in toamna au turneu acustic in zece orase din RO prin care si Clujul. Atunci multimea a urat La multi ani trupei. Foarte fain momentul.

Dupa VDV pe scena din Unirii au urcat Irisii in frunte cu: Buna seara, prieteni! 🙂 Au cantat mai bine de o ora. Nu stiu cum, dupa atatia ani de activitate, formatia reuseste sa faca record la public; din cele doua zile de festival publicul a fost cel mai numeros la Iris. Jos palaria.

Vineri si Sambata am fost mai mult fotograf decat redactor si de aia am decis sa-mi scriu pe blog recenzia evenimentului.

Galerie foto (1): Ursus Evolution 2012, prima zi
Galerie foto (2): Ursus Evolution 2012, a doua zi
Comentezi?

