Si-a fost Cluj Brands Tour [ziua 3, crama Liliac]

Ora de vin

In a treia zi de Cluj Brands Tour (22 septembrie), echipa de bloggeri mici, mijloci si mari s-a imbarcat in doua microbuze avand ca destinatie comuna Batos din Targu-Mures.

Si-am pornit noi cam greut in dimineata imediat dupa seara nefiltrata de la Fabrica de Bere, dar important e ca am ajuns cumva; am mai atipit, ne-am mai povestit si am facut pauze pentru pipat.   Apropo, prima pauza de tigara pentru busul nr.2 a fost sponsorizat de subsemnata, deoarece nu-mi prea prieste mersul la drum lung in masina (astept multumirile pe twitter).

Dupa doua ore de mers pe drumurile patriei am ajuns la crama Liliac unde ne astepta Ioana Bidian Micu (executive manager la AMB Wine) o clujeanca indragostita de vin si de minunile care tin de el.

Dupa ce am aflat ca in cramele Liliac s-a investit o suma maaaricica, asa… gen 4 milioane de euro ma gandeam ca un vin din viile lor o sa ma usture rau la buzunar, dar am aflat mai tarziu ca nu-i chiar asa. Pe site-ul lor gasesti vinuri deosebite cu preturi intre 36 de si 78 de lei iar daca afli tehnologia din spatele procesului de fabricare si calitatea boabelor alese o sa-ti dai seama ca se merita fiecare leutz.

Fa cunostinta cu brandul 🙂

– Liliac s-a lansat in 2010 si deja a primit numeroase premii; e primul brand de vinuri lansat de AMB Holding;

– Liliac se zice la fel in orice limba;

– AMB Holding a achizitionat 50 ha de teren  – 38 in Batos (jud. Mures) si 14 in Vermes, (jud. Bistrita-Nasaud)

– vedeta Liliac e Nectar de Transilvania si e foarte premiat si foarte dulce, obtinut prin metoda Schilfwein; acesta nu se bea, se degusta la ocazii;

Nu stiam, dar am invatat cum se degusta vinul si care e rolul branzeturilor in degustare; nu e ca merge bine cu vinul, rolul branzeturilor e acela de-a te ajuta sa scapi de gustul vinului anterior pentru a trece la degustarea urmatorului vin.

Paharul de vin se tine fain frumos de talpa paharului, nu de cupa, deoarece se va incalzi si isi pierde din proprietati. Urmele pe care le lasa vinul in pahar in momentul in care il agiti pentru a-i simti aroma, se numesc „picioarele vinului” sau „lacrimile vinului” si cu cat acestea se scurg mai incet, gradul vinului e mai ridicat. Cu cat un vin e mai sec, cu atat contine mai putini sulfiti.

Asa… cum deosebesti un vin tanar de unul matur? Cel tanar are nuante de verde.

In caz ca nu te-ai uitat niciodata la dopul vinului, ar trebui sa incepi sa o faci deoarece el indica multe din problemele vinului: daca e (foarte) colorat, calitatea vinului e indoielnica. De  e foarte important sa ceri dopul sticlei in momentul in care servesti un vin intr-un bar sau restaurant select.

Cu ocazia Cluj Brands Tour Liliac s-a cuibarit si pe Twitter si a anuntat un concurs cu premii vinoase :).  Acesta se desfasoara pe Facebook in perioada 24 septembrie – 7 octombrie si presupune gasirea unui nume + slogan pentru un vin tanar.

Multumesc Liliac pentru gazduire, esti minunat, vreau inapoi!

Această prezentare necesită JavaScript.

(Foto: Liliac, TVdece, Geta Cristea, Raluca Popa)

Cluj Brands Tour este un eveniment TVdece realizat cu spijinul Primăriei Cluj-Napoca. Sponsori principali: Farmec, Napolact, Ursus, Jolidon, Electrogrup, Arobs, Liliac, Gimmy, Lumea lumânărilor. Partener media: 24 FUN Cluj. Parteneri: Hotel Athos, Bistro Maitresse, Autonom Rent-A-Car, Webfactor.

Anunțuri

Un gând despre “Si-a fost Cluj Brands Tour [ziua 3, crama Liliac]

  1. Păi, cum să vă explic eu vouă ca să înţelegeţi. Nişte branduri, a se citi companii importante din Cluj-Napoca, îşi deschid sufletele… pardon, porţile pentru bloggeri, care bloggeri ştiţi cu toţii ce fac, vin, vizitează, mai fac o poză, mai halesc un fursec, mai fac o poză, mai halesc un fursec, mai dau pe twitter, mai halesc un fursec, mai scriu pe facebook despre ceea ce vizitează, mai halesc un fursec, mai scriu pe blog, treburi din astea. Companiile care îşi deschid sufletul, mă scuzaţi din nou, porţile pentru bloggeri la ediţia a doua a Cluj Brands Tour sunt: FARMEC, Napolact, URSUS, Jolidon, Electrogrup, AROBS, Liliac, Gimmy şi Lumea lumânărilor. Companii numai una şi una, nume serioase din mediul de afaceri clujean vor lăsa bloggerii să-şi facă de cap în curtea lor. Cât de tare poate fi?

Comentezi?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s