Oamenii se sau nu se?

De mult am dilema asta si mult mi-a luat sa scriu despre asta. Iar concluzia e ca NU se.

Nu, oamenii nu se schimba. Pot fi oarecum slefuiti, dar nu pot fi schimbati radical. Schimbarea trebuie sa vina de la sine, omul trebuie sa constientizeze SINGUR ca ceva nu e OK asa si ca trebuie sa schimbe una alta. Impusa de la altii, schimbarea poate aparea si se poate instala periodic pentru a impaca o situatie si pentru a pastra aparentele.

Si acum imi amintesc vorba unei colege din liceu, vorba pe care mi-a spus-o in ziua in care am ajuns la ore cu alta tunsoare. „Cristina, sa stii ca odata cu schimbarea unei freze se potriveste si o schimbare de caracter.” Am zis bine, multumesc, o sa-mi notez. De atunci incerc sa iau in considerare sfaturile sincere care ajung in directia mea de la prietenii apropiati. Sfaturile incearca sa… sau… ar fi mai bine sa… sau n-ai putea mai bine sa faci asa si nu altfel pica foarte bine cand sunt spuse calm, intr-un context prietenesc.

Din cate am observat, mi-e cel mai usor sa-mi schimb tunsoarea, astfel incat… vineri si azi mi-am tuns 40cm de par pana ce am ajuns la culoarea mea naturala. Stii vorba aia: Lupu-si schimba parul, dar navarul ba! si nu degeaba e proverb popurar sau cum o fi, pentru ca e adevarat. O schimbare de ambalaj poate sa afecteze si continutul atat timp cat se doreste asta, iar cum gemeni-s caposi, mira-m-as sa vad vreun geaman radical schimbat.

Comentezi?

