à la ghiveci

Întotdeauna am fost de părere că o poveste interesantă se poate spune și pe scurt. De ce să o lâlâim? Mai ales ca majoritatea oamenilor de lângă noi se prefac că ne ascultă. Da, asta fac(em), ascultăm până la un punct, empatizăm până la o limită si apoi vă trecem pe silent.

Timpul meu nu e mai prețios decât al tău, dar prefer să fii succint, să-ți vezi de lungul nasului si să nu-mi pui coarne când nu-s ok. Ascultă-mă, înțelege-mă și lasă-mă în colțul meu. De când mă știu mă agit pentru oamenii care mi-s dragi, pentru oamenii care știu când să intervină cu o vorbă bună și cu o ieșire la bere în toiul muncii. Oamenii ăia-s puțini, dar mă apreciază așa scoprie cum sunt.

Cred că am lipsit de la cursul de diplomație, nu știu când s-a predat, dar știu că unii au această dexteritate. L-or fi urmat acasă cu mami și tati în ăia șepte ani? Nu știu. Poate la mine în familie nu exista gena asta, o fi sărit o generație. Adevărul e că-s rea de gură… și asta nu pentru că vorbesc dejaba, e pentru că spun ce-i in mintea multora. Aici problemuța e că unora le e frică de consecințe și de aia tac, se resemnează, lasă capul aplecat. [prietenii știu de ce]. E simplu – mă respecți, te respect.

Sinceritatea asta cruntă și nevoia de împlinire a unor promisiuni se bat cap în cap. O scuză hai că înțelegem, dar nu mă purta cu zăhărelul că nu-s ultimul om și nici nu depind de tine. Un prieten înțelept mi-a zis la un moment dat că budiștii ne zic să ne trăim viața fără să așteptăm nimic; adică să fim cât putem de buni, dar să nu așteptăm binele imediat pentru fapta bună de acum jumătate de ceas. Face sens într-un fel, dar cum să fie viața unuia care nu așteaptă nimic de la nimeni, nimic de la nimic?

Oricât de altruist ai fi cred că, la un moment dat, după tot binele făcut te-ai gândit, băi…vreau și eu un pic de bine, cred că merit. Așa că… io-te c-am făcut ghiveci, enșpe gânduri transferate din calculatorul principal aici pe main page.

[… încă nu-i gata, da` mi somn]

tumblr_n1bf0tfQS31s3gx1zo1_500

Comentezi?

