Noaptea Devoratorilor de Publicitate 9 mai 2014

aaa

Industria publicității evoluează de la an la an. Asta face ca Noaptea Devoratorilor de Publicitate să nu-și piardă din strălucire, aducând în fiecare an cele mai proaspete, inovative și populare spoturi. Internațional, inedit și chiar cu iz de istorie pe alocuri, NDP este un proiect care promovează arta advertisingului ca pe o formă neconvențională de divertisment. Tocmai de aceea, spectacolul nu are nimic în comun cu simplele calupuri publicitare care ne agresează zilnic, la televizor.

Și dacă acasă tentația este să folosești telecomanda ori de câte ori apare o reclamă, la NDP publicul este încurajat să-și manifeste admirația sau antipatia față de spotul publicitar proiectat și, mai apoi, să se delecteze cu diferitele activități din pauze. 400 de spoturi realizate în ultimii doi ani și premiate la cele mai mari festivaluri de publicitate din lume așteptă să fie descoperite timp de 8 ore la o nouă ediție a Nopții Devoratorilor de Publicitate la Cluj.

***

Cam asta ni se promitea pe versoul biletului de intrare la această ediție NDP, un pic diferit față de ceea ce ni s-a livrat dar pe moment am uitat că până și un eveniment care promovează reclamele bune are în spate un departament de marketing și una alta sunt un pic înflorite pentru promovare.

Ca să le iau pe rând, mă leg întâi de strălucirea eventului în sine și nu-i a bună. E a treia ediție la care am ajuns și, din păcate, și cea mai slabă când vine vorba de aduri. Organizarea per se a fost mai bună acum, fumătorii având posibilitatea să urmărească proiecția din holul Casei de Cultură a Studenților pe scaune și colțare  ceva mai comode față de scaunele din sală. Pe partea dreaptă a holului au fost câteva puncte de vânzare apa, cafea, sandwich, etc. iar personalul a fost elegant si profesionist (GG Diesel Events).

Pe bilet se pomeneau 400 de spoturi și în eveniment 300 iar la fața locului nu știu câte 200 au fost pentru că n-a stat nimeni să le numere. În evenimentul de pe facebook noaptea trebuia să aibă în jur de 8 ore, la fața locului acesta a început cu întârziere (la 20.30) și s-a încheiat la 3.30 cu un total de pauze de vreo oră, deci.. 6 ore de reclame. Cam scurtă noapte. Nicu Bendea, prezentatorul și binecunoscutul stand-up guy, și-a făcut relativ bine treaba pomenind de shoppingheză (limba femeilor când sunt la cumpărături), mănăștureni (locuitori ai cartierului clujean) și despre cum nu înțelege el de ce femeile stau trei ore să-și ia chiloți.

Față de ediția trecută la care s-a insistat mult pe probleme ale mediului înconjurător, de data asta s-a insistat pe mașini. Prea multe domn’le, prea multe. Scaunele incomode nu ne-au încurajat să stăm până la capăt, însă aproximativ 10% dintre spectatori au rămas până la Fin-ul de la 3.30. S-a insistat olecuță cam mult pe adurile pentru mașini și pe slowmotion, vreo trei reclame s-au repetat (două sigur) la prea puține s-a râs bine, asta față de nopțile trecute și doar una a reușit să mă emoționeze și e, culmea, românească.

 

Mai jos vă las cu reclamele pentru care a meritat să scriu orbește cu pixul pe foaie. E un fel de best of așa că enjoy.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cu plăcere 😀

Anunțuri

Comentezi?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s